Mulţi pleacă în vacanţă, le stă gândul doar la distracţie şi, din nefericire, ajung pe patul spitalului sau, mai rău, direct în mormânt, în urma tragediilor rutiere. Numărul mare de accidente petrecute în această mini-vacanţă l-a şocat până şi pe premierul Victor Ponta, care vrea să înăsprească pedepsele rutiere.


Indisciplina pe şosele se află în permanenţă în atenţia autorităţilor, care au scos în trafic în această mini-vacanţă tot arsenalul radarelor. Cu toate acestea, în şase zile au murit 23 de persoane şi alte 100 au fost grav rănite.

Poliţiştii susţin că cele 88 de accidente produse în acest interval au fost cauzate în principal de viteza mare. Ca să ieşim la "liman", premierul Ponta a găsit o "reţetă" de succes. Acesta vrea să folosească toate exemplele de succes din ţări cu rezultate pe termen mediu în reducerea accidentelor, cum ar fi Franţa şi ţările nordice.

Maşinile şi motocicletele, confiscate

Ca să reducă tragediile rutiere, premierul Victor Ponta ar vrea să modifice chiar şi Constituţia României. Acesta a declarat, potrivit Mediafax, că nu i s-ar părea excesiv ca în cazul abaterilor rutiere foarte grave (exemplu: accidente cu victime, viteză excesivă, influenţa alcoolului mult peste limită) să fie confiscate maşinile şi motocicletele.

"În România, nu se poate decât dacă va fi de acord preşedintele Comisiei Constituţionale să modificăm la Constituţie acest lucru. Sunt ţări care confiscă maşina cu care s-a încălcat grav legea rutieră. Noi nu avem voie conform Constituţiei actuale, dar mie nu mi s-ar părea excesiv în anumite situaţii şi vă spun ca fost motociclist că ar trebui să confiscăm şi motociclete, nu doar maşini", a spus premierul, care ar urma exemplul Franţei.

Autovehicule dotate cu «alcolock»

CLIIMA20130508_0098_1.jpg

Maşinile şi motocicletele, confiscate

La începutul anului, Guvernul anunţa că vrea să adapteze legislaţia rutieră în aşa fel încât să permită introducerea pe piaţă a dispozitivelor de tip "alcolock".

Acestea blochează motorul autovehiculelor pe care sunt montate dacă detectează că şoferul a consumat alcool. Dacă se va ajunge aici, şoferii nu vor fi obligaţi să îşi cumpere astfel de aparate, însă intenţia UE este ca această tehnologie să devină un echipament standard de siguranţă a autovehiculelor, aşa cum este ABS-ul - dispozitivul care împiedică blocarea roţilor în timpul frânării. Dispozitivele de tip "alcolock" arată ca un etilotest folosit de Poliţie, care este ataşat la bordul maşinii.

Pentru a putea porni motorul, şoferul trebuie să sufle în dispozitiv, iar concentraţia de alcool detectată trebuie să fie mai mică decât limita admisă de lege.

Dispozitivele de acest tip sunt folosite la scară largă în America de Nord şi în Suedia. Alte ţări europene care au avut programe de testare a acestor aparate sunt Spania, Norvegia, Belgia sau Germania.

Loading...
Citeste tot despre: