100 de grame de roşii asigură 20% din doza zilnică de vitamina C, conţin potasiu, calciu, fosfor, magneziu, vitaminele A, E, K, acid folic, fibre şi antioxidanţi valoroşi pentru sănătate. Totul în schimbul a doar 18 calorii. Iată 6 motive pentru a consuma aceste legume!


  1. Protejează pielea. Datorită conţinutului de betacaroten, roşiile protejează pielea de acţiunea nocivă a radiaţiilor UV şi previn deteriorarea ei şi îmbătrânirea cutanată în urma orelor prelungite petrecute la soare. Tocmai de aceea, e indicat ca în perioada verii, înainte şi în timpul expunerii la soare, să consumaţi alimente bogate în betacaroten.
  2. Previn cancerul. Roşiile sunt bogate în licopen, un antioxidant care are capacitatea de a proteja celulele de radicalii liberi, prevenind apariţia mai multor tipuri de cancer – de piele, de colon, de sân, de prostată, pulmonar, endometrial etc.
  3. Îmbunătăţesc vederea. Licopenul, carotenul şi luteina din roşii sunt bune şi pentru ochi – îmbunătăţesc vederea, previn riscul degenerării maculare şi de apariţie a cataractei.
  4. Prietenele siluetei. Bogate în fibre, dar sărace în calorii, roşiile sunt ideale în curele de slăbire. Dau senzaţie de saţietate şi reglează apetitul, îmbunătăţesc digestia şi ajută la detoxifierea organismului. 
  5. Reglează glicemia. Datorită conţinutului de crom, aceste legume reglează nivelul glicemiei din sânge şi inhibă pofta de dulce, aflăm de pe sfatulmedicului.ro.
  6. Calmează durerile date de artrită. Bioflavonoizii din roşii au efect antiinflamator, acţionând ca un analgezic natural, reducând durerile. De asemenea, aceşti antioxidanţi îmbunătăţesc masa osoasă, prevenind apariţia osteoporozei.
 
 
Loading...