Nu doar cafeaua te poate trezi din amorţeală şi te poate ajuta să te concentrezi mai bine. Cine nu poate să consume cofeină, trebuie să încerce să mănânce anumite alimente sau ceaiuri care stimulează starea de spirit. De asemenea, şi apa îţi poate creşte semnificativ puterea de concentrare.


Uneori, capacitatea de concentrare se diminuează în perioadele de stres ale vieţii, atunci când lucrezi la ceva solicitant, când înveţi pentru un examen sau atunci când se acumulează prea multă oboseală şi simţi că nu-ţi mai poţi aduna gândurile. Însă, natura deţine substanţe secrete care ajută memoria şi puterea de concentrare să rămână „în formă“. Iată ce alimente şi ce plante îţi sunt de folos! 

  • Avocado. Conţine grăsimi sănătoase care îţi stimulează starea de spirit şi concentrarea. 
  • Afine. Conţin flavonoide care îţi păstrează creierul sănătos. Încetinesc declinul cognitiv cu doi ani şi jumătate. 
  • Peşte gras. Sursă excelenţă de acizi graşi omega-3, peştele îmbunătăţeşte funcţiile creierului. 
  • Sfeclă. Conţine nitraţi, care lărgesc vasele de sânge, prin urmare creierul primeşte mai mult sânge şi mai mult oxigen. Starea de spirit şi nivelul de energie pot influenţa semnificativ capacitatea de concentrare, atenţia, creativitatea sau capacitatea de memorare, astfel că alimentaţia este cel mai bun combustibil al funcţiilor cognitive.  
  • Ginkgo biloba. Frunzele de ginkgo biloba sunt recomandate celor care suferă de pierderi de memorie din cauza vârstei înaintate sau celor cu tulburări de memorie de scurtă durată. Această plantă stimulează oxigenarea creierului şi, deci, activitatea celulară cerebrală. Se foloseşte sub formă de infuzie (o cană de ceai pe zi, dintr-unul sau două plicuri la o ceaşcă) sau sub formă de tinctură (câte 30-40 de picături de trei-cinci ori pe zi, cu 30 de minute înainte de masă). 
  • Salvia. Unele studii au arătat că uleiul de salvie inhibă activitatea anumitor acizi răspunzători de pierderile de memorie. Salvia măreşte şi capacitatea de concentrare şi înlătură oboseala mentală. Ea poate fi utilizată fie sub formă de mirodenie în mâncare, fie sub formă de infuzie. Ceaiul de salvie se prepară dintr-o linguriţă de plantă uscată la 250 ml de apă clocotită, care se lasă la infuzat cinci minute. Zilnic se beau câte două căni de ceai. 
  • Ceai verde. Bogat în antioxidanţi, ceaiul verde diminuează nivelul proteinelor care duc la apariţia plăcilor arteriale (răspunzătoare pentru pierderile de memorie şi pentru distrugerea celulelor asociate cu Alzheimer). Două căni de ceai verde pe zi (un plic de ceai la o cană cu apă) îmbunătăţesc memoria şi concentrarea. 
  • Mentă. Menta stimulează funcţiile cerebrale şi, în plus, înlătură durerile de cap. Sub formă de ceai, se beau trei ceşti zilnic de infuzie din cinci grame de plantă la 250 ml de apă. 
  • Chimen. Chimenul stimulează gândirea creativă. Bea constant ceai de chimen preparat din 2 linguriţe de seminţe zdrobite şi opărite într-o cană cu apă fiartă, scrie clicksanatate.ro. 
 
 
Loading...