Caracterizat printr-un exces de zahăr în sânge, diabetul poate apărea din cauza unor factori genetici sau în urma unui stil de viață nesănătos. Un regim echilibrat și o dietă adecvată sunt esențiale pentru prevenirea și controlul evoluției bolii.

Multe persoane cu diabet zaharat evită să consume fructe, existând îngrijorarea că acestea le-ar crește glicemia. Frucele sunt sursă de vitamine, minerale și antioxidanți, necesari pentru menținerea sănătății. În cazul diabeticilor, indicele glicemic al alimentelor este esențial. Indicele glicemic este un clasament al carbohidraților din alimente, pe o scară de la 0 la 100, în funcţie de modul în care aceștia afectează nivelul de glucoză din sânge. În funcție de indicele glicemic, fructele pot fi clasificate în alimente cu indice glicemic mare,  moderat sau scăzut.

Afinele

Zmeura, murele și afinele sunt bogate în vitamine şi au un conținut redus de carbohidrați, ceea ce le face ideale pentru diabetici. Numite și „insulina verde“,  afinele reduc nivelul de zahăr din sânge și au un indice glicemic mic, 25. De asemenea, consumul de afine ține la distanță complicațiile care pot apărea din cauza diabetului. Fructele pot fi consumate ca atare sub formă de ceai, dulceață sau suc fără zahăr adăugat. Din frunzele uscate de afin poți prepara o infuzie, obținută din 2 lingurițe plantă, la 1 jumătate de litru de apă clocotită. Poți consuma 2-3 căni de ceai pe zi.

Cireșele

Indicele glicemic al cireşelor este 22, ceea ce înseamnă că pot fi incluse în dieta diabeticilor. Acestea sunt bogate în antioxidanți și protejează celulele de acțiunea negativă a radicalilor liberi. Se recomandă aproximativ 200 grame pe zi, de preferat proaspete sau congelate.

Află pe Clicksanatate.ro ce alte fructe sunt permise diabeticilor!

De ce este necesar examenul coproparazitologic
3 surse bune de carbohidrați

 

 
 
Loading...