Serviciile stomatologice nu sunt ieftine. Iar atunci când te decizi să-ţi repari o măsea, să-ţi pui o plombă sau să-ţi faci un tratament mai complicat, vrei să ai garanţia că nu dai banii degraba, iar lucrarea va rezista. Din păcate, în acest domeniu nu prea există garanţii.


În România nu există legislaţie care să oblige medicul sau cabinetul să ofere garanţie scrisă. Nici în stomatologie, nici în alte domenii. „Deoarece vorbim despre un organism care poate reacţiona diferit de la o persoană la alta, nu putem cere o garanţie pentru reacţia în urma tratamentului. Singura garanţie după care putem să ne ghidăm este experienţa medicului, folosirea de aparatură modernă, de calitate, curăţenia şi respectarea unor paşi standard”, explică dr. Dragoş Calangiu, medic stomatolog Dent Estet, specialist în implantologie dentară.

dragos_calangiu.jpg

Dr. Dragoş Calangiu, specialist în implantologie dentară
Dr. Dragoş Calangiu, specialist în implantologie dentară

Garanţii scrise se pot da doar la implantul dentar şi, în unele cabinete, doar la cerere. De obicei, această garanţie se oferă mai degrabă pentru produsul folosit (şurubul, bontul, coroana) şi mai rar pe serviciu. Pacientul nemulţumit de ceva se va întoarce în cabinetul stomatologului şi, dacă nu rezolvă problema, se poate adresa Colegiului Medicilor şi Protecţiei Consumatorilor.

Pentru a le câştiga încrederea clienţilor, unele clinici oferă garanţii extinse, inclusiv pe manoperă. Dar pacientul trebuie să respecte anumite indicaţii stipulate în contract. „Pentru implantul dentar, noi avem mai multe tipuri de certificate care le oferă pacienţilor siguranţa că timp de 10, 20 de ani sau chiar toată viaţa procedurile sunt garantate. Pacienţii au obligaţia de a respecta indicaţiile medicului stomatolog, să vină periodic la consultaţii, altfel îşi pierd garanţia. Dacă pacientul respectă toate indicaţiile şi se întâmplă ceva cu lucrarea, manoperele sunt refăcute gratuit”, mai spune medicul Dragoş Calangiu.

Loading...
Citeste tot despre: