Micul dejun este principala masă a zilei însă, de multe ori, nu consumăm alimentele corect amestecând carnea cu lactalele şi preparatele pe bază de ouă. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi îţi dă patru idei pentru cel mai sănătos mic dejun. Iată ce să mănânci dimineaţa şi câţi bani cheltuieşti pe alimente într-o săptămână.


Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei şi trebuie să conţină alimente consistente, bogate nutritiv, care să ne ofere energia necesară activităţilor cotidiene.

Însă, mare atenţie la cum se combină alimentele între ele! Niciodată nu trebuie să consumăm carne alături de ouă, brânzeturi sau paste făinoase! În schimb, salatele din legume ar trebui să fie nelipsite de la masă.


De asemenea, ar trebui să evităm pâinea albă şi să cumpărăm doar pâine integrală. Dimineaţa, fiecare dintre noi bea un ceai cald sau o cafea. De cele mai multe ori, îndulcim băuturile cu zahăr alb, ceea ce este o greşeală.

Ceaiul şi cafeaua pot fi îndulcite cu miere de albine sau zahăr brut. Atenţie când folosim, pe post de aromă, esenţa de rom! Aceasta nu este indicată deoarece conţine extrem de multe chimicale.


O putem înlocui cu o linguriţă de rom adevărat. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi recomandă să nu bem sucuri din fructe deoarece conţin foarte mult zahăr şi sunt lipsite de nutrienţi.

În schimb, putem consuma fructe. În ceea ce priveşte persoanele vegetariene, acestea vor avea un regim special: ele ar trebui să consume dimineaţa fasole, soia sau mazăre, ciuperci, seminţe de migdale, nuci, lapte de migdale, alune şi, bineînţeles, salate din legume proaspete, preparate la abur, sote sau la grill.

«Mâncaţi fructe înainte şi după micul-dejun!» Prof.dr. Gheorghe Mencinicopschi, Directorul Institutului de Cercetări Alimentare

Prof.dr. Gheorghe Mencinicopschi recomandă să consumăm dimineaţa fructe." Înainte cu jumătate de oră de a lua micul dejun mâncaţi un fruct. Apoi, după micul dejun, la o oră distanţă, mai mâncaţi unul. Fructele sunt extrem de importante, pline de vitamine şi nutrienţi, ne fortifică organismul şi ne oferă energie. Puteţi alege între mere, pere, banane, portocale, prune etc. Nu confundaţi fructele cu sucul de fructe! Acesta nu conţine elemente nutritive, ele rămânând în coaja şi pulpa stoarsă pe care le aruncăm la gunoi.


 
 
Loading...
Citeste tot despre: