Hrana pe care o consumi influenţează riscul de apariţie a bolilor cronice precum cele de inimă, diabetul şi cancerul. Iată ce este bine să incluzi zilnic sau cât mai des în dietă! Citeşte mai multe în numărul de septembrie al revistei Click! Sănătate!


Morcovii

Consumând cât mai des morcovi furnizezi organismului fibre şi compuşi cu rol antioxidant, printre care betacarotenul, pe care corpul îl transformă în vitamina A, importantă pentru buna funcţionare a sistemului imunitar şi a celulelor. Totodată, morcovii conţin şi luteolină, un flavonoid cu acţiune antioxidantă, antiinflamatoare şi anticancer. 

Peştele gras

Acizii graşi Omega-3 prezenţi în peştele gras au efect protector contra cancerului de sân, însă această acţiune nu s-a observat şi în cazul administrării de suplimente cu acest compus. Potrivit unor specialişti, efectul protector al peştelui gras este valabil la persoanele care adoptă o dietă de tip mediteraneean. Alege sardinele, pentru că, în comparaţie cu alt tip de peşte gras, sunt mai puţin contaminate cu metale grele. În plus, peştele gras este şi sursă de vitamina D, care poate proteja de cancer. 

Citricele

Consumul de alimente precum lămâile, portocalele şi grepfruitul este asociat cu un risc mai mic de apariţie a cancerului. Astfel, s-a observat că persoanele care includ citricele frecvent în dietă îşi reduc probabilitatea de apariţie a cancerului din sfera digestivă şi pulmonară. O trecere în revistă a 9 studii a arătat că un consum regulat de citrice oferă protecţie contra cancerului pancreatic. De asemenea, persoane care consumă cel puţin 3 porţii de citrice pe săptămână au un risc cu 28% mai mic de a face cancer de stomac.

 

Loading...