Când simţi că ţi s-au înecat corăbiile, că nu ai chef de nimic şi îţi lipseşte energia, deschide frigiderul şi vei găsi acolo „salvarea”. Anumite alimente îţi pot aduce la propriu zâmbetul pe buze. Ele stimulează producţia de endorfine şi serotonină, supranumiţi „hormonii fericirii”.


Legumele cu frunze verzi

Combat oboseala şi tratează anxietatea şi depresia, graţie acidului folic care asigură buna funcţionare a nervilor şi muşchilor. 

În plus, conţin magneziu, iar studiile au arătat că un nivel scăzut de magneziu în organism duce şi la scăderea nivelului de serotonină.

Ciocolata neagră

Îmbunătăţeşte funcţiile cognitive, poate preveni Alzheimer-ul şi demenţa şi îţi dă instant bună dispoziţie. Cu cât conţine un procent mai mare de cacao, cu atât mai bine.

 Potrivit studiilor, ciocolata neagră încetineşte producţia hormonilor de stres şi creşte nivelul de endorfină şi serotonină. Starea de bine pe care o ai, după ce mănânci ciocolată, te va ţine câteva ore bune. 

Ceaiul verde

Bogat în antioxidanţi, aminoacizi şi teanină, ceaiul verde reduce stresul şi anxietatea, în timp ce îţi îmbunătăţeşte starea de spirit.

 Teanina din compoziţia sa măreşte puterea de concentrare şi îmbunătăţeşte memoria. Pentru o viaţă sănătoasă, medicii recomadă o ceaşcă pe zi, în prima parte a zilei.  

Fructele de pădure

Şi ele stimulează producţia de serotonină, fiind eficiente împotriva depresiei. 

Sunt pline de antioxidanţi care ajută la buna funcţionare a creierului, întăresc imunitatea şi revigorează organismul.

Avocado

E cunoscut pentru puterea sa de a creşte nivelul de dopamină (neurotransmiţător de la nivelul sistemului nervos) şi endorfine. 

Grăsimile bune pe care le conţine menţin sănătatea celulelor, scad colesterolul rău, ceea ce duce automat la o mai bună circulaţie a sângelui. Te vei simţi mai bine atât fizic, cât şi psihic. 

 
 
Loading...