Până la 60% din cazurile de cancer sunt puse pe seama alimentaţiei nesănătoase. Nutriţioniştii recomandă consumul alimentelor cât mai puţin procesate și adoptarea unui stil de viață sănătos, din care să nu lipsească exercițiile fizice. Iată 7 alimente care pot preveni cancerul.


O alimentație sănătoasă te ajută să ții cancerul la distanță

Alimentaţia are un rol important în prevenirea anumitor tipuri de cancer, lucru dovedit de numeroase studii clinice. Spre exemplu, dietele bogate în grăsimi sunt asociate unui risc crescut de cancer la colon sau de prostată. Pe de altă parte, a fost dovedită capacitatea unor compușilor din unele alimente de a bloca înmulțirea celulelor canceroase.

Usturoiul

Ştiai că 6 căţei de usturoi consumaţi săptămânal pot diminua cu 30 % riscul de cancer colorectal? Usturoiul împiedică proliferarea celulelor canceroase graţie compuşilor săi cu sulf. 

Trebuie să fie consumat zilnic, crud, eventual mărunțit și amestecat cu ulei de măsline. Moleculele sale active sunt eliberate atunci când căţeii de usturoi sunt zdrobiţi.

Curry

Condiment folosite cu precădere în bucătăria asiatică şi indiană, curry are un puternic efect anticancerigen. Beneficiile sunt datorate curcuminei, un pigment din curry, care are efecte antioxidante şi antiinflamatorii. Acest compus poate să împiedice inclusiv formarea de noi vase de sânge menite să „alimenteze” tumoarea.

Atenţie! Curcuma e contraindicată persoanelor care suferă de calculi biliari.

Peștele gras

Conţine acizi graşi esenţiali Omega-3, care pot preveni cancerul şi bolile cardiovasculare. Aceste substanţe sunt necesare dezvoltării structurilor nervoase, menţinerii la nivel normal a fluidităţii sangvine şi pentru scăderea colesterolului „rău”.

Conform cercetărilor, acizii graşi Omega-3 pot preveni formarea celulelor canceroase sau le pot elimina pe cele maligne din cancerul de sân, de plămân şi de prostată, fără a le afecta şi pe cele sănătoase. Tonul, heringul, sardinele, dar şi uleiul de soia, nucile şi seminţele de in şi de rapiţă sunt surse naturale de acizi graşi esenţiali.

Broccoli

Această legumă are în componenţă substanţe cu efecte anticancerigene şi antioxidante. Astfel, substanța numită sulforafan are acţiune benefică împotriva bacteriei Helicobacter pylori, care creşte riscul de cancer gastric și duodenal. Alte studii au arătat că un consum regulat de broccoli scade probabilitatea de apariţie a cancerului de vezică biliară, ovarian şi de prostată. Nu numai broccoli, ci şi alte legume din aceaşi familie, precum varza, favorizează eliminarea toxinelor şi reduc tumorile maligne în cazul în care acestea s-au format deja.

Fructele de pădure

Murele, zmeura, afinele, și coacăzele conţin mai multe substanţe cu acţiune anticancerigenă. Quercitina, acidul clorogenic, antocianidinele şi resveratrolul sunt câteva dintre ele. Consumul de fructe de pădure este recomandat mai ales pentru prevenirea tumorilor maligne ale aparatului digestiv (stomac, colon).

Cerealele integrale

Fibrele conţinute de cerealele integrale accelerează tranzitul intestinal, prevenind apariția cancerului colorectal, pentru că au capacitatea de a elimina substanţele cancerigene care se fixează pe peretele intestinului gros. De asemenea, cerealele integrale au în componenţă fitoestrogeni, hormoni naturali, care ajută la prevenirea cancerului de sân.

Iaurtul probiotic

Bacteriile probiotice prezente în unele iaurturi scad riscul apariției cancerului colerectal şi al vezicii urinare. De asemenea, iaurtul probiotic scade incidenţa cancerului mamar. Acidul linoleic, conţinut de iaurt, are, la rândul lui, acţiune imunostimulatoare şi anticancerigenă.

Citește și:

A inventat dieta anticancer

 

 
 
Loading...