În mod firesc, din programul nostru de weekend fac parte momentele de relaxare şi răsfăţ. Sigur, când ne referim la răsfăţ, ne gândim la preparate gustoase şi sănătoase, care să ne redea energia şi să ne scape de câteva kilograme. In astfel de situaţii, pentru femeile nerăbdătoare, dornice să-şi refacă forţele, regimul moderat de weekend este ideal pentru revigorarea organismului, după eforturile depuse în timpul săptămânii.


Eugen Giurgiu, doctor în biochimie cu competenţe în fitoterapie şi nutriţie, spune că o astfel de dietă trebuie să conţină vitamine, proteine şi calciu. Mai mult, apa plată (cel puţin 1,5 l pe zi) este un aliat valoros al acestui regim.

Vineri

La micul dejun: La prima oră, după trezire, beţi 500 ml de apă plată sau de izvor încet, cu înghiţituri mici. Prin acest procedeu scăpaţi repede de toxine. După 30 de minute, beţi un pahar cu suc de grepfrut, bogat în vitamina C şi potasiu. Mâncaţi 100 g brânză de vaci şi tot atâta carne de pasăre.

CLIIMA20110728_0165_1.jpg

Dieta de weekend

La prânz: 200 g peşte slab, pregătit la cuptor sau fiert în aburi, asezonat cu ulei de măsline şi cu suc de lămâie. În nici un caz, nu mâncaţi peşte prăjit. O porţie de budincă de macaroane şi două căni de apă plată completează meniul.

La ora 16: 500 ml suc de lămâie, preparat în casă din apă plată, zeama unei lămâi şi o lingură de miere.

La cină: Supă de zarzavat pregătită astfel: In 1,5 l apă fierbeţi mai multe legume (tăiate cubuleţe): patru roşii, patru fire de praz, o ţelină cu frunze, patru morcovi şi o linguriţă rasă de cimbru. Ingredientele sunt bogate în vitamine şi minerale, iar cimbrul grăbeşte detoxifierea organismului.

Îngurgitaţi trei porţii de supă (zeamă); apoi, la un interval de 15 minute, consumaţi legumele fierte, asezonate cu suc de lămâie. * Cu 10 minute înainte de culcare, mâncaţi un iaurt degresat, amestecat cu puţină miere.

Sâmbătă

La micul dejun şi la prânz, repetaţi dieta de vineri.

La cină: Este ideală o porţie de peşte la grătar (nu mai mult de 200 g) cu o garnitură de legume fierte, care să conţină şi praz (un bol). La un sfert de oră, mâncaţi un iaurt îndulcit cu puţină miere.

Duminică

La micul dejun: Suc de citrice (grepfrut şi mandarine) la discreţie, 100 g brânză de vaci şi apă plată.

La prânz: 100 g peşte fiert, un fir de praz, 150 g brânză de vaci şi cu două linguriţe de miere.

De la ora 16: Mâncaţi câte un fruct uscat, din oră-n oră, până la cină (mere, pere, piersici, portocale, ananas).

CLIIMA20110728_0166_1.jpg

Dieta de weekend

La cină: Salată de legume fierte, asezonată cu ulei de măsline şi 200 g carne albă- pui sau peşte. ( Adăugaţi în salată şi un fir de praz.).

Observăm că dieta include, frecvent, prazul, considerat un aliat al vieţii sănătoase. Cercetătorii de la Universitatea Klagenfurt (Austria) au constatat că frunza de praz conţine siliciu, un important duşman al colesterolului.

În acelaşi timp, cercetătorii au mai constatat că, dintr-un lot de 342 pacienţi cu ateroscleroză care consumau praz, 212 răspundeau de 80-90 de ori mai bine la tratamentul alopat al acestei boli (în cazul disfuncţiei vaselor de sânge, cauzată de depunerea de colesterol).

De asemenea,dincolo de miracolele pe care le face siliciul, frunza de praz mai conţine compuşi sulfuraţi, care activează unele enzime şi reuşesc să distrugă stratul de grăsimi din hipoderm,de sub piele.Pornind de la această concluzie, mulţi nutrişionişti recomandă ,în dietele de slăbit , consumul frunzelor de praz.

 
 
Loading...
Citeste tot despre: