Pe măsură ce înaintăm în vârstă începem să ne simțim din ce în ce mai obosiți. Problema apare însă atunci când tot mai mulți tineri și adulți din ziua de azi simt că nu mai au energia necesară să se ocupe și de alte lucruri, mai ales după ce ajung acasă de la birou.


Uneori, motivele pot fi de ordin medical, însă uneori oboseala poate să dispară sau să nu mai fie resimțită la fel de puternic dacă faci câteva schimbări în stilul tău de viață.

Află mai jos care sunt pașii de urmat:

Întâi de toate, mergi la medic

Așa cum am spus mai devreme, oboseala poate să ascundă diferite probleme de sănătate. De la afecțiuni precum anemie, apnee sau un sistem imunitar slăbit și până la afecțiuni mai serioase precum sindromul oboselii cronice, diabet și chiar probleme cu tiroida, oboseala este unul din semnele care ar trebui să te pună pe gânduri.

Un simplu control medical te poate ajuta să stabilești, înainte de toate, dacă stările tale de oboseală nu sunt rezultatul unei boli. În funcție de rezultatele analizelor de sânge și de alte investigații specifice, medicul va putea determina dacă oboseala este un semn al unei boli sau dacă e vorba de o deficiență de vitamine și minerale din organism. Odată stabilit motivul, medicul îți va recomanda și un tratament.

Ai grijă ce mănânci

O alimentație precară, pe lângă că nu îți oferă cantitatea necesară de vitamine și alte substanțe nutritive, poate duce și la apariția stărilor de oboseală. Evită, în primul rând, carbohidrații rafinați. Deși sunt o sursă de energie rapidă, pe termen lung nu fac decât să te facă să te simți din ce în ce mai obosită pe parcursul zilei. Câteva exemple pot fi pastele, produsele de patiserie, sucurile acidulate, prăjiturile și sosurile din comerț.

Include, în schimb, alimente care sunt bogate în proteine, cum ar fi ouăle, broccoli, laptele, migdalele, pieptul de pui sau quinoa. De asemenea, ar trebui să consumi și pește, deoarece conține acizi grași Omega-3 care te ajută să te simți mult mai energică, dupa cum arată studiile.

Nu sări peste cele de 30 de minute de mișcare

Chiar dacă ai fi tentată să spui că ești prea obosită ca să faci mișcare, această activitate are de fapt efectul contrar pe termen îndelungat. Nu trebuie să începi cu exerciții fizice intense, mai ales dacă nu ai condiție fizică bună, ci integrează treptat mișcarea în programul tău zilnic. De exemplu, poți să faci jogging dimineața în parc sau să mergi în ritm alert, dacă ieși cu animalul de companie la plimbare.

Totodată, poți opta să faci mișcare dimineața, nu seara, când probabil nu o să te simți în stare. Nu există neapărat o perioadă din zi recomandată pentru mișcare, însă dacă îți stabilești un program fix și mergi la sală sau faci mișcare acasă la aceeași oră, corpul tău se va obișnui mai repede cu această activitate.

Odihnește-te așa cum trebuie

Bineînțeles că una din soluțiile pentru stările de oboseală este odihna, însă nu întotdeauna după ce te-ai odihnit te simți într-adevăr mai bine. Unul dintre motive este că nu dormi suficient. Cercetările celor de la Academia Americană pentru Medicina Somnului au arătat că adulții au nevoie de șapte ore de somn și, mai mult decât atât, somnul ar trebui să fie neîntrerupt ca să te simți odihnită dimineața.

Una dintre recomandări este să îți creezi o rutină de somn și, pe cât posibil, să te culci la aceeași oră în fiecare noapte astfel încât să îți reglezi ciclul de somn. Dacă te simți mult prea obosită pe tipul zilei, poți trage un pui de somn sau un power nap ca să te revitalizezi rapid.

Există multe motive pentru care te simți obosită în fiecare zi. De aceea, e bine să apelezi mai întâi la medic pentru a exclude o posibilă boală și apoi să faci schimbările necesare în stilul tău de viață, ca să începi să te simți mai bine.

 
 
Loading...
Citeste tot despre: