Ţi-e poftă de dulce? Îţi propunem o soluţie naturală şi sănătoasă. Mănâncă fructe uscate.


 Au proprietăţi tonifiante, laxative, diuretice, emoliente. Sunt foarte nutritive şi se digeră la fel de uşor ca şi fructele crude.

Stafidele, bune pentru dinţi

Nu sunt altceva decât boabe de struguri uscate. Sunt delicioase şi pline de energie. Ajută la păstrarea sănătăţii dinţilor şi a gingiilor, dar şi a oaselor din organism.

Combat anemia şi constipaţia. Conţin 70% fructoză pură, nu au grăsimi, nu au colesterol, au un conţinut scăzut de sodiu şi sunt o sursă excelentă de fibre, antioxidanţi, vitamine, minerale, fier, potasiu şi calciu.

Caisele uscate, sursă de vitamina A

Conţin foarte multe fibre şi beta-caroten, dar şi vitaminele A şi C, magneziu, fier, calciu, fosfor şi potasiu.

Conform unui studiu, caisele şi, în general, alimentele bogate în caroten scad riscul cancerului. Cinci caise coapte vă oferă 36% din necesarul zilnic de vitamina A.

Poamele reglează digestia

Prunele uscate, sau poamele, sunt o bună sursă de fibre, vitamina A, potasiu şi cupru. Ajută la pierderea în greutate şi reglează digestia şi nivelul de zahăr din sânge.

Conţin şi beta-caroten, adjuvant în contracararea radicalilor liberi şi prevenirea unor boli precum cancerul de colon, osteoartroza, artritele reumatice.

Smochinele uscate, potrivite în astenie

Spre deosebire de alte fructe, acestea sunt mai preţioase uscate decât proaspete!  Smochinele conţin calciu, fier, mangan şi vitaminele A, B, C şi PP.

Sunt nutritive, uşor digerabile, emoliente, dar şi laxative. Constituie un bun întăritor fizic şi nervos, ceea ce le face utile în astenii, dar şi în stări febrile, în iritaţii şi inflamaţii gastrointestinale, urinare sau pulmonare.

Nu conţin mult zahăr

Fructele uscate sunt, conform cercetătorilor americani, surse excelente de fibre solubile, au un indice glicemic scăzut şi joacă un rol important în prevenirea simptomelor diferitelor tulburări metabolice. 

Experţii au respins cu această ocazie convingerea larg răspândită că fructele uscate ar avea un conţinut ridicat de zahăr, atrăgând atenţia că atunci când este luat în considerare raportul dintre cantitatea fructelor şi cea de apă folosită în timpul procesului de deshidratare, zahărul natural şi caloriile nu sunt mai mari decât în fructele proaspete.


Loading...
Citeste tot despre: