Am avut o primăvară a extremelor, cu variaţii de temperatură şi de 10 grade de la o zi la alta. Acest lucru nu face decât să ne dea peste cap organismul. Nevoit să se adapteze singur, îşi iese din ritm şi îi scade îi scade imunitatea. Iată ce e de făcut.


Copiii, bătrânii şi persoanele bolnave sunt cei mai expuşi consecinţelor vremii capricioase. „În copilărie, capacitatea funcţională a sistemului imunitar nu a atins maturitatea, aşa încât orice contact cu virusuri şi bacterii va produce episoade de îmbolnăviri. Infecţiile respiratorii sunt cele mai frecvente. În acest context, nutriţia joacă un rol important. Deficitele nutriţionale ale vitaminelor esenţiale (A, C, D, acid folic etc.) şi mineralelor (fier, zinc, seleniu, cupru) slăbesc imunitatea şi cresc riscul de boli. Fierul ajută organismul copilului să se apere eficient împotriva acestor agresiuni şi să se dezvolte armonios. În schimb, deficitul de fier dă simptome precum  paloare, oboseală, apetit capricios, iritabilitate şi frecvente infecţii”, a declarat prof. dr. Doina Anca Pleşca, medic primar pediatru, vicepreşedinte al Societăţii Române de Pediatrie.

Pentru a preveni problemele, trebuie să introduceţi fierul în meniul zilnic al copilului. „Alimentele bogate în fier precum ficatul de pasăre, carnea roşie, peştele gras, ouăle şi lintea ajută la întărirea imunităţii”, completează Nicoleta Tupiţă, specialist în nutriţie. Vitamina C întăreşte şi ea imunitatea. Se găseşte în fructe şi legume. Ca să îl determini să mănânce, aranjează-i frumos, pe farfurie, bucăţi de kiwi, căpşune şi cireşe în forme haioase, de animăluţe, fă-i limonade cu mentă şi prăjituri fără coacere, pe bază de nuci, curmale, fructe uscate. De altfel, din fructe (citrice, kiwi, mere), legume (morcov, sfeclă roşie, ţelină) şi frunze (ştevie, spanac) poţi realiza tot felul de combinaţii şi prepara smoothie-uri delicioase.

 

loading...
Loading...