Grijile cotidiene te-au transformat într-o persoană anxioasă? Eşti tot timpul neliniştit? Ţi se pare că te afli tot timpul în pericol? Iată câteva sfaturi utile, din partea cercetătorilor, pentru reducerea stresului, eliminarea anxietăţii şi a fricii.


  • Respiră adânc. Respiraţia profundă activează relaxarea corpului ca răspuns instantaneu al hiperexcitabilităţii.
  • Exerciţiile fizice. Exerciţiile fizice ajută persoanele să se calmeze, deoarece în urma acestora sunt eliberate endorfine, care stimulează sistemul imunitar şi cresc temperatura corpului. 
  • Analizează-ţi viaţa. Realizarea unei liste cu lucrurile care pun o persoană în dificultate şi realizarea unei alte liste a lucrurilor care au avut succes poate ajuta persoanele stresate să observe şi lucrurile pozitive din viaţa lor. 
  • Banalizează treburile zilnice. Pentru a scăpa de griji, oamenii ar trebui să se gândească că sunt într-un joc unde, dacă greşesc, pot încerca să rezolve problema într-un alt mod, conform www.alegesanatos.ro.
  • Afirmă-ţi valorile de bază.  Aflaţi într-o situaţie stresantă, persoanele afectate  ar trebui să se gândească la valorile lor de bază, precum familia sau succesul din carieră şi după aceea ar trebui să noteze de ce este importantă aceea valoare pentru ele. Acest exerciţiu va ajuta persoanele respective să realizeze care sunt cele mai importante valori din viaţa lor.
  • Ajută-i pe alţii. Fie că ţinem uşa deschisă pentru cineva sau ajutăm un copil cu temele pentru şcoală, atunci când oamenii îi ajută pe cei din jur aceştia resimt mai puţine emoţii negative.  
  • Expunerea la lucrurile care induc frică. ”Terapia prin expunere” necesită implicarea treptată a persoanei în activităţi care îi provoacă frică şi anxietate, precum vorbitul în public, mângâierea unui câine etc. 
  • Transformă anxietatea în entuziasm. În timpul unui studiu, a fost descoperit faptul că persoanele care interpretează frica sau stresul ca entuziasm şi nu ca stare nervoasă sunt oratori mult mai buni.
 
 
Loading...