Nutrient esenţial vieţii, vitamina C este căutată îndeosebi în anotimpul rece, atunci când toată lumea vrea să-şi întărească organismul în faţa valului de viroze, gripe şi alte afecţiuni respiratorii. Iată cum putem să creştem cantitatea de vitamina C consumată.


Vitamina C este o vitamină solubilă în apă, care se găseşte în mod natural în unele alimente, dar se poate procura şi din suplimentele alimentare. Şi pentru că nu poate fi sintetizată de organism, este esenţial să găsiţi surse din exterior pentru a o menţine la un nivel optim în organism. 

Vitamina C este un puternic antioxidant, ce intervine în încetinirea proceselor de îmbătrânire, ajută la eliminarea radicalilor liberi şi la prevenirea apariţiei unor afecţiuni, precum cancerul sau bolile cardiovasculare. 

Un rol deosebit de important este acela că vitamina C menţine imunitatea, previne gripa şi răceala. În plus, menţine pielea tânără, frumoasă şi suplă.

Dozele recomandate

Pentru a menţine nivelul optim de vitamina C, este esenţial să introduceţi în dietă o varietate de fructe şi legume. O dietă care conţine cel puţin 5 porţii de fructe şi legume zilnic vă poate oferi aproximativ 200 de miligrame de vitamina C pe zi. Conform recomandărilor, bărbaţii necesită 90 de miligrame de vitamina C pe zi, iar femeile 75 de miligrame. Dacă sunteţi gravidă sau alăptaţi, este posibil să aveţi nevoie de suplimentare, până la 120 de miligrame pe zi. De asemenea, fumătorii necesită cu 35 de miligrame mai mult, deoarece rezervele de vitamina C se consumă mai repede în acest caz.

Fructe şi legume proaspete

Citricele, fructele de pădure şi ardeii graşi reprezintă cele mai bune surse de vitamina C. Este indicat să consumaţi doar fructe şi legume proaspete şi să le alegeţi, în primul rând, pe cele de sezon. Alimentele care conţin o o cantitate mare de vitamina C sunt: portocale, grepfruit, kiwi, căpşune, broccoli, conopidă, ardei gras, roşii, mazăre, cartofi dulci, papaya, mango, ananas, varză de Bruxelles.

Cum preparaţi alimentele 

E foarte important să aveţi grijă la modul de preparare a alimentelor. Pentru a menţine o cantitate cât mai mare de vitamine, e indicat să gătiţi fructele şi legumele la aburi. Fierberea este principalul mod prin care pot fi distruse vitaminele, în special din cauza temperaturii foarte ridicate, dar şi din cauza faptului că rămân în apă fiartă, conform www.farmaciata.ro.

Loading...