Filmul „Turistul", primul care-i reuneşte pe actori pe marile ecrane, a fost un eşec din cauza lipsei de atracţie dintre cei doi. Jolie şi Depp au avut numai cuvinte bune de spus unul despre celălalt, dar criticii susţin că relaţia amoroasă de pe ecran e lipsită de credibilitate.


"Un microscop şi o patrulă de căutare
n-ar putea găsi o urmă de chimie între Johnny Depp şi Angelina Jolie.
Filmul oferă persoane talentate blocate în inerţie creativă"
, spune, în
cronica lui Peter Travers de la revista „Rolling Stone", transmite Adevărul.

Şi nu este
singurul. Todd McCarthy de la „Hollywood Reporter" crede că
parteneriatul dintre Depp şi Jolie are „chimie 0", în timp ce Manohla
Dargis, criticul „New York Times", dă vina pe Jolie: „Când apare prima
oară pe ecran, pare gata de decolare. Însă nu demarează niciodată, la
fel ca şi filmul"
.

Jolie o
joacă pe Elise Clifton-Ward, trimisă de iubitul ei, un infractor
multimilionar (cu operaţii estetice care valorează 20 de milioane de
dolari) să găsească un prostănac care seamănă cu el. Acesta va fi Frank
Tupelo (Johnny Depp), un profesor de matematică la un liceu american, pe care
Elise îl agaţă într-un tren şi-l foloseşte drept momeală pentru Scotland
Yard şi Interpol.

În film, Elise şi Frank ar trebui să se
îndrăgostească, însă nimeni nu crede asta, din cauza lipsei de scântei
romantice sau măcar sexuale dintre ei. Mai mult, la o simplă căutare pe
Google cu fraza „lack of chemistry" (lipsă de chimie - n.r.), primele
două pagini de rezultate sunt cronici la „Turistul".

Când unu plus unu este egal cu zero

Pe hârtie, calculul pare infailibil: iei două dintre cele mai mari
vedete de la Holly-wood, ambele cu sex-appeal şi cu milioane de fani,
adaugi un regizor german, Florian Henckel von Donnersmarck, premiat cu
Oscar, şi apoi te apuci să numeri banii. Dar socoteala de acasă nu se
potriveşte cu cea din târg: filmul realizat cu un buget de 100 de
milioane de dolari a câştigat, la o lună de la lansarea în SUA, doar 56
de milioane de dolari în America şi încă 64 de milioane de dolari în
restul lumii.

Această strategie de marketing a avut însă succes de câteva ori.
Cel mai bun exemplu este tot un film cu Angelina Jolie, „Mr & Mrs
Smith", care a costat 110 milioane de dolari, dar a câştigat aproape 500
de milioane. Şi dacă nici atunci criticii nu au fost mulţumiţi,
publicul măcar a simţit primele scântei ale iubirii dintre Jolie şi
actualul ei partener de viaţă, Brad Pitt.

De cele mai multe ori, vedetele şi lipsa lor de chimie au
„scufundat" pelicule cu bugete fabuloase. Cel mai recent exemplu este
filmul „Knight and Day/ Întâlnire explozivă", în care au fost cooptaţi
Cameron Diaz şi Tom Cruise. Studiourile producătoare au văzut varianta
finală a filmului şi au decis să-l vândă în cinematografe ca peliculă de
acţiune, şi nu ca poveste romantică, tocmai din cauza lipsei de
atracţie evidente dintre cei doi actori. Astfel, aceştia nici nu au
apărut împreună pe posterul filmului.

O altă eroare de judecată în ceea ce priveşte distribuţia este
idila dintre australienii Nicole Kidman şi Hugh Jackman în filmul
„Australia" al lui Baz Luhrmann. Desigur, Kidman suferea de pe urma
injecţiilor cu botox care i-au redus temporar capacitatea de a juca,
însă povestea de dragoste dintre ei nu a fost deloc plauzibilă pe marele
ecran, iar spectatorii nu au crezut-o.

Dovada s-a văzut la box-office.
Acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu Ben Affleck şi Jennifer Lopez, care nu
aveau pic de chimie pe ecran, deşi erau implicaţi într-o relaţie
urmărită atent de tabloide. Răceala dintre ei şi lipsa de apropiere a
făcut ca filmul „Gigli" să fie considerat unul dintre cele mai proaste
din istoria de peste un secol a Hollywoodului.

Pelicula a fost făcută cu
54 de milioane de dolari, dar a încasat doar şapte milioane la
box-office, fiind scoasă după doar trei săptămâni din cinematografe.
Ulterior, Affleck şi Lopez, „Bennifer", cum erau numiţi, au pus punct
relaţiei lor şi n-au mai făcut niciun film împreună.





 
 
Loading...
Citeste tot despre: